Tuesday, December 30

Kucuk Kara Balik


"Boyle amacsizca yuzmekten biktim usandim. Baska yerlerde neler oldugunu ogrenmek istiyorum. Bu dusunceleri kafama bir baskasinin soktugunu sanabilirsin, ama ben uzunca bir zamandir kendim dusunuyorum bunlari. Arkadaslarimdan da bazi seyler ogrendim elbette; ornegin, bircok baligin yaslaninca hayatta hicbir sey yapmadik, hayatimizi bosa gecirdik, diye yakindiklarini biliyorum. Durmadan sizlanip dururlar. Ben yasamanin nasil bir sey oldugunu ogrenmek istiyorum; durmadan ayni seyleri yapmak, yaslanana kadar baska bir sey yapmadan yasamak olmaz; dunyada yasamanin anlami bundan daha fazla olmali!" dedi Kucuk Kara Balik.
~~~
Dun alip, bir cirpida okuyup bitirdigim enfes bir cocuk kitabi. Benim en sevdigim kisim ise su oldu kitapta; ...Onlara tesekkur eden Kucuk Kara Balik yanlarindan ayrilmis. Suyun yuzeyine yukselmis, gunesin yavas yavas sirtini isittigini hissetmis. Kendi kendine, "Olumle her an burun buruna gelebilirim," demis. "Yasadigim surece onun isini engellemek icin elimden geleni yapacagim. Kuskusuz, olumden kacamayacagimi anladigimda artik gozumde onemini yitirir o, onemsiz olur. Onemli olan benim yasamimin, ya da benim olumumun baskalarini nasil etkileyecegidir..."

10 comments:

Zuhal Kocan's photography blog said...

bayiliyorum bu kitaba...
bu ve kücük prens..

ekin said...

of zuhal sen bir de momo'yu gormelisin <3

ece. said...

Benim yazacağımı yazmış Zuhal.
Selam Momo.

Zuhal Kocan's photography blog said...

Momo mu?! biri beni daha iyi aydinlatsin lüfffen :))

Unknown said...

Çocukken, daha kitapları sevmezken, sevmeme neden olan; büyüdüğümde de yaşamı ne kadar doğru tasvir ettiğine tekrar tanık olduğum kitap!

Unknown said...

Eküüüüünnn Momoooooooooooooo (:
Duman adamlaaaaaaaaaarr geliyorrr kaç kaççç!

ekin said...

of melis!
bana asiladigin bu kadar guzel sey inan cok ozel.. bi kere daha soylememe gerek var mi bilmiyorum ama iyi ki arkadasimsin canim benim :)

Unknown said...

bahrengi çok iyi ya sanırım can çocuk yayınları ve nickelodeon'a saygı duruşundayım çocukluğumu daha anlamlı kıldıkları için (:

Unknown said...

:) Sensin benim canım! (:
Off! Ama unutuyorsun sen de aynı şekilde benim çok özel ve güzel şeyleri görmeme yardımcı oluyorsuunn! :)
Muckk!

eda said...

momo, bitmeyecek oyku,kucuk prens, kucuk kara balik,veeee tabiki 'where the wild things are ' en sevdiim cocuk kitaplarim, en sevdigim kitaplarim, en sevdiim cocuklarim :))))